V Pátek 18.6. jsem s kolegy šel vyzkoušet MTA4 po generálce motoru a musím říct že to nedopadlo nejlépe. Poslední 2 týdny jsem strávil kompletním rozebíráním, údržbou a seřizováním MTA4, na konec všeho ladění jsem si nechal srdce MTA4, PRO-50BK. Motor jsem obdařil novými „o“kroužky a ložisky vyšší třídy z Komy. Poctivě jsem ho celý vyčistil a promazal. Zvláštní péče se dostalo i karburátoru.

Zjednodušeně, nastartoval jsem jej na první kop, pak to chtělo asi 3 minuty ladění a MTA4 jezdilo po zadních. S autem jsem blbnul asi 8-9 minut, kdy náhle zdechl,“ asi nádrž „, říkal jsem si. Tak jsem tedy zkontroloval nádrž a zdála se být prázdná. Auto jsem odnesl do auta a jel domů. Doma jsem čistil výfuk a motor od benzínu a náhodou jsem se pokusil pohnout setrvačníkem. Zjištění toho co se stalo bylo bolestivé.

Když jsem sundal hlavu motoru, uviděl jsem hromadu rozdrceného kovu ve válci, takže jsem motor rozebral. Následující fotky mluví za vše, nemůžu říct co přesně se stalo, ale vypadá to, že se mi povolila svíčka a v hlavě se při kompresi ztratil tlak, což mohlo zapříčinit to že se válec nebrzdil tlakem a jeho rychlost při vysokých otáčkách urvala ojnici což rozdrtilo ten zbytek.

