Himoto Truggy XR-1

Kde jsem na HiMoto narazil

Můj bratr koupil svému synovi, zhruba před rokem a půl, tento model. Synovci bylo 12 let a jezdecké zkušenosti měl z autíček které vlastnil předtím, což byly tzv. „hypermarket autíčka“ které za moc nestály ( životnost batery packů,  zatáčení a plyn řešen jako zap/vyp …). Autíčko bylo pořízeno jako RTR (  Ready-To-Race ) za nějakých 3500 Kč. Výbava obsahovala : výsílač, plně pojízdný model auta, stejosměrný regulátor, uhlíkový motor 540, příjmač, akumulátorovou sadu ( NiMH 7,2 V 1800 mAh ), sadu vložek do tlumičů a síťový nabíječ.

První jízda byla příjemnou změnou ( oproti předchozím zkušenostem ), auto se svižně rozjede na svou maximální rychlost, dosah byl skvělý a převrátit jej bylo dosti těžké. První upgrade, který bratr zakopil byl nový akumulátor složený z článků Sanyo o kapacitě 1700 mAh a napětí 7,2 V. Tyto články se mohly nabíjet proudem 2,3 A, což bylo skvělé. Navíc celé utíčko to „probudilo“, protože rozjezdy na maximální rychlost byly téměř okamžité, v tu chvíli jsem si autíčko oblíbil.

MiHoto Truggy XR-1 1:10 ART

Průzkum podvozku

HiMoto dává do základu velice příjemnou výbavu podvozku :

  • hliníkový kardan
  • hliníková horní deska podvozku
  • ochrana serva řízení při nárazech
  • planetové diferenciály
  • osazení kuličkovými ložisky
  • olejové tlumiče

Dále se dá nastavit :

  • nastavitelná vzdálenost pastorku a hlavního kola diferenciálnu
  • nastavitelná sbíhavost předních kol
  • nastavitelný odklon všech kol
  • nastavitelná tvrdost tlumičů (pomocí vložek)

Myslím, že za cenu 2400 Kč se tento model nemá za co stydět.

Doplnění modelu o „povinnou výbavu“

RC set Hitec Argressor

Jelikož jsem model zakoupil jako ART, tak byla bez elekrtoniky. A tak jsem si pořídíl RC set Agressor od Hitechu za 1400 Kč. Balení obsahovalo :

  • 2 x serva Hitec  HS-311
  • příjmač Hitec HP-2RNB
  • vysílač Hitec Agressor AM
  • servosaver Tamyia
  • akumulátorové uložení pro 4 x AAA
  • pěnová opěrka na ovládání plynu

Překvapilo mě, jak moc může být vysílač příjemný v ruce, když to porovnám k vysílači z RTR sady, tak to bylo jako bych mačkal v ruce kus plastu oproti pěnovému balónku. Plynová páčka má měkou opěrku pro prst z pěny, stejně jako volant, ten má pěnu po svém obvodu.

eZRun 35A + 9T Combo set

Dále jsem potřeboval motor a regulátor. Vyšel jsem ze skušenosti s mým bratrem, kdy jsem mu pomáhal vybrat nový. Volba byla jasná, zvolil jsem Hobbywing eZRun 9T 35A Brushless Combo Set, stál kolem 1300 Kč( z Hong Kongu, dále jen HK ).  Balení obsahovalo :

  • střídavý motor s 9 závity a 4300 KV
  • 35A regulátor
  • programátor pro regulátor
  • záruční kartu
  • nálepky

EC POWER 7,4 V 3000 mAh

V tuto chvíli chybělo už jen jedno, akumulátor. Mám nějaké LiPol akumulátory, ale ty používím v letadlech a nejsou nijak opláštěné, což je riskantní. Také jsem dostal starší akumulátory od mého bratra, jeden NiMH a NiCd. Rozhodl jsem se tedy objednat hardcase LiPol o kapacitě 3000 mAh a dvou článcích ( 7,4 V ) od EC POWER za 400 Kč( z HK ). Tyto články se dají bezpečně vybít až na 2,75 V na článek.

Sestavení modelu

Integrace výše zmíněných součástí proběhla během hodinky( montáž motoru, napájení koncovek baterie a regulátoru, montáž serva, montáž příjmače). Nepřijemné bylo jen našroubování motoru, šrouby jsou imbusové a krk mého imbusového klíče tam byl celkem na těsno.

